Is Letting Musicians Do Programming And Management Work Really A Good Idea? Asks Anne Midgette

That’s what Kennedy Center president Deborah Rutter is doing, and Midgette “understand[s] the instinct. The performing arts have increasingly devolved into a field in which artists become cogs in a machine operated by other people, from managers and programmers through to stage directors and conductors. … Putting artists in the driver’s seat may seem like an ideal corrective. But bringing artists in as programmers, in capacities they’re not trained in, doesn’t necessarily alter the current model. Indeed, it may reaffirm it.

Source : artsjournal.com

Read the story at Washington Post

Publicités

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

w

Connexion à %s